A Telekom Innovation Contest (Telekom Innovációs Verseny) a Deutsche Telekom által létrehívott verseny innovátorok és befektetők számára világszerte. A kezdeményezés célja, hogy új vezető tehetségeket és a technológiákat támogasson, amelyek aztán a Deutsche Telekom üzleti részlegeihez és leányvállalataihoz kapcsolódhatnak.
Idén először lesz nyilvános a rendezvénysorozat záróeseménye, a Telekom Innovation Expo, amelynek Berlin és Krakkó után most Budapest ad otthont a május 23-án megrendezésre kerülő SMART 2016 konferencia keretében.
A harmadszor megrendezésre kerülő Telekom Innovációs Verseny szervezői idén is tárt karokkal várták az újító szellemű vállalkozások jelentkezését a világ minden tájáról, így Magyarországról is. A pályázatokat és megoldásokat ez alkalommal a következő kategóriákban fogadták: Smart Data Analytics (Intelligens adat analitika), Future Communication (A jövő kommunikációja), illetve Industry 4.0 és IoT. A pályázóknak legalább egy működő prototípust is be kellett mutatniuk a pályaművükben.
A verseny záróeseményére, a Telekom Innovation Expóra május 23-án Budapesten kerül sor Magyarország legnagyobb startup konferenciája, a SMART 2016 konferencia keretében, az érdeklődőknek és résztvevőknek így még szélesebb programlehetőséget kínálva. Az Expón be is mutatkozik a nemzetközi szakmai közönség előtt az innovációs verseny első tíz helyezettje, köztük a magyar PersonalVideo és a Slamby. A PersonalVideo egyedi, személyre szabott, interaktív videókat készít automatikusan bármilyen adatbázisból. A Slamby egy big data menedzsment platformot biztosít cégeknek automatikus és nyelvfüggetlen kategórizálással.
A Telekom innovációs versenyének célja, hogy olyan startupokat ismerjünk meg, amelyek az infokommunikáció jelenét és jövőjét meghatározó iparágakban tevékenykednek, és amelyek potenciális partnerei lehetnek a vállalatcsoportnak – mondta el Dobó Mátyás, a Magyar Telekom Product House igazgatója. Infokommunikációs cégként kiemelten fontos számunkra, hogy támogassuk az innovatív technológiák, újító megoldások létrejöttét, elterjedését. Idén is több értékes pályázat érkezett a versenyre Magyarországról, két hazai vállalkozás megoldása pedig a legjobbak közé került.
A rendezvényt Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója nyitja meg. A verseny döntőseinek bemutatkozása mellett olyan előadók is szerepelnek a programban, mint Somlai-Fischer Ádám, a Prezi egyik alapítója, vagy éppen Patrick Cowden, a Beyond Leadership alapítója, aki számtalan nemzetközi multinacionális cégnek (például a DELL, a HP, a HITACHI vagy a Coca-Cola), adott már vezetői tanácsokat. Az eseményen résztvevők találkozhatnak a Deutsche Telekom üzleti területeinek képviselőivel és a nemzeti vállalatok döntéshozóival is.